In de pers | AMORAS

AMORAS stelt toekomst Antwerpse haven veilig

bron: Aquarama nr. 56 - 2012-06-01

In september vorig jaar is in de Antwerpse Haven één van de grootste mechanische ontwateringsinstallaties voor onderhoudsbaggerspecie ter wereld in dienst genomen. Het volledige artikel kan je hier lezen.

AMORAS stelt toekomst Antwerpse haven veilig

bron: Engineeringnet magazine - 2012-05-01

In september 2011 is in de Antwerpse Haven één van de grootste mechanische ontwateringsinstallaties voor onderhoudsbaggerspecie ter wereld in dienst genomen. Dit project, genaamd AMORAS, stelt de toekomst en de verdere uitbouw van de haven veilig door de gecontroleerde berging van ontwaterde en dus in volume sterk gereduceerde specie onder de vorm van filterkoeken. Het vrijgekomen filtraatwater wordt gezuiverd in een verregaand geautomatiseerde biologische waterzuivering waarbij het gezuiverde water maximaal wordt hergebruikt binnen de verschillende deelprocessen. Het volledige artikel kan je hier lezen.

Grootste slibafvalverwerkingsbedrijf geopend in Antwerpen

bron: kanaalz.knack.be - 2011-12-20

In Antwerpen is Amoras in gebruik genomen, een gigantische installatie om slib te verwerken, de grootste in Europa. Ze moet al het vervuilde slib van de Antwerpse haven herleiden tot zuiver water en een droge restfractie die daarna gestort kan worden. Voor het project werkten twee aartsrivalen samen: baggergroepen DEME en Jan De Nul. Het volledige artikel is niet meer beschikbaar.